A tanév helyi rendje

 

A tanév kezdő napja: 2024. szeptember 2. (hétfő)

A záró napja: 2025. június 20. (péntek)

A szükséges tanítási napok száma a köznevelési törvény előírása szerint: 183 nap.

A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2024/2025. tanítási évben történő feldolgozásáról. A tanítási év lezárását követően az iskola – ha az iskola fenntartója azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

A  tanítási év lezárását követően az  iskola – ha az  iskola fenntartója, működtetője azzal egyetért, és az  ahhoz szükséges feltételeket biztosítja – a  tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

Az első félév: 2025. január 17-ig tart.

Az iskola 2025. január 24-ig értesíti a tanulókat, illetve a szülőket az első félév tanulmányi eredményéről.

Az első és második félév lezárását követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezni a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. Az értekezlet jegyzőkönyvét tájékoztatás céljából meg kell küldeni a fenntartónak.

 

 Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2024. november 4. (hétfő)

A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő)

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő)

Az iskola az (1)-(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett – a tanítási év kezdő és 3 befejező napjának változatlanul hagyásával – más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha – az Nkt. 30. § (2) és (3) bekezdésében meghatározottak megtartásával – heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)-(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

Az (1)-(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolák – szükség esetén – gondoskodnak a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

 

A tanítás nélküli munkanapok felhasználása (4 nap)

A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra 4 munkanapot – tanítás nélküli munkanapként – használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével a diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

                        Gyermeknap                                                    1 nap

                        Tantestületi hospitálás külső helyszínen          1 nap

                        Ballagás                                                           1 nap

                         Pályaorientációs nap                                       1 nap

 

Az általános iskolai beiratkozás

Az  Nkt. 50.  § (7)  bekezdése alapján az  iskola első  évfolyamára a  tanköteles tanulókat 2025. április 10–11-én kell beíratni.

A témahetek megszervezése

A  nevelési-oktatási intézmények működéséről és a  köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.  31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 7.  § (4)  bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témahetek, illetve témanap időpontjai:

a) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2025. március 3-7. között,

b) Digitális Témahét 2025. március 24-28. között,

c) Fenntarthatósági Témahét 2025. április 7-11. között,

d) Magyar Diáksport Napja 2024. szeptember 27.

A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti.

 

Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

A tanév során az országos mérés az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani a:

a) 4-5. évfolyam: szövegértés, matematika mérés;

b) 6-11. évfolyam: szövegértés, matematika, természettudomány, idegen nyelvi mérés az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében.

c) 5-11. évfolyam: digitális kultúra és történelem kísérleti mérés.

 

Ezekre a mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.

 

A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.

Az iskolák a mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.

A Hivatal a matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.

 

A nemzetközi mérési feladatokban az iskolák és tanulóik a Hivatal felkérése alapján vesznek részt, iskolánk ebben a tanévben nem érintett.

 

DIFER-mérés

A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.

 

A pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálata

Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.

A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata

A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

  1. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelésioktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.

   Az  ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2025. augusztus 29-ig küldi meg a köznevelésért felelős miniszter részére.

 

Osztályozó- és javítóvizsgák rendje

Félévi osztályozó vizsgák: 2025. január 8-10.

Év végi osztályozó vizsgák: 2025. június 10-12.

Év végi javító vizsga: 2025. augusztus 22.

Szülői értekezletek

  1. szeptember 25.

Az iskola éves munkaterve – fő feladatok, programok ismertetése.

A tanév helyi rendje

Az iskolai élet rendje, szokásai – Házirend ismertetés, tiltott tárgyak

A tanulás segítésének módjai.

  1. október 18.

Az általános iskola 2024. okt. 22-ig a 8 évfolyamra járó tanulókat, szülőket szóban tájékoztatja  a felvételi eljárás rendjéről, a 7. évfolyamra járó tanulók szüleit pedig írásban tájékoztatja a középfokú iskolai felvételi eljárások közös szabályairól.

  1. január 24.

Pályaválasztási szülői értekezlet a 8. osztályos tanulók szüleinek

  1. február 5.

Félévi eredmények

Farsang

 

Fogadó órák

Igazgatói: minden páratlan héten, csütörtökön 14-16-ig.

Osztályfőnöki, szaktanári, tanítói, fejlesztő pedagógusi, gyógypedagógusi, napközis nevelői, tanulószobai fogadóórák:

  1. november 27. (szerda) 15-16.30-ig
  2. április 30. (szerda) 15-16.30-ig.

 

Nyílt tanítási napok

  1. november 5-6. (kedd-szerda)

Minden érdeklődő szülő részt vehet a délelőtti tanítási órákon, délutáni foglalkozásokon. Célunk, hogy betekintésre adjunk lehetőséget az iskola belső világába. A szülők ezeken a napokon megfigyelhetik gyermekük iskolai tevékenységét, viselkedését órán és órán kívül.