Iskolánk volt tanítványának/1994-2000/, Dániel Bencének, aki jelenleg a Stanford Egyetem kutatója az Amerikai Egyesült Államokban, egy nagyszerű kollaboráció keretein belül sikerült hozzájárulnia ahhoz a kutatáshoz, ami leírja a COVID-19 betegekből származó B sejtek válaszát a SARS-CoV2 vírusra. / Our research is online, describing a convergent B cell response to SARS-CoV2.
https://www.facebook.com/bence.daniel.1/posts/3402835166444163
Számunkra is összefoglalta röviden és érthetően, hogy milyen nagyszerű munkában vesz részt és milyen eredményeket sikerült elérniük:
“A SARS-CoV-2 vírus egy új vírustörzs, amely a 2019-ben kezdődött koronavírus-betegség (COVID-19) kórokozója. A rendkívül fertőzőképes vírus több betegben súlyos légzőszervi nehézségeket okoz és már több mint 27 millió fertőzöttet regisztráltak világszerte. Ennek következtében óriási versenyfutás alakult ki a világ számos kutatóintézetében egy védőoltás kifejlesztése érdekében. A munkánk során az immunrendszer kritikus fontosságú sejtjeit, a B-sejteket és azok működését vizsgáltuk COVID-19 beteg mintákon. Virális fertőzések során a B-sejtek hozzájárulnak a vírusok eltakarításához és elhárítják egy esetleges újrafertőződésnek a lehetőségét, immunológiai memóriát képezve. A B-sejt válasz legalapvetőbb formája a vírushoz kötődő és azt semlegesítő fehérjék (antitestek) készítése. Az eredményeink leírják a B-sejtek antitest válaszát a SARS-CoV-2 vírusra, ami meglepő módon nagyon hasonló képet mutat a vizsgált betegek 69%-ban és a vírus fertőzőképességét meghatározó virális fehérje ellen irányul. Összességében ezek az adatok azt sugallják, hogy egy vakcina, amely ennek a virális fehérjének a darabjait tartalmazza, egy erős és általános B-sejt választ, ezáltal pedig széleskörű védettséget nyújthat a vírus ellen. “
Kedves Bence!
Mi itt az iskolában – felnőttek és gyerekek - mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vírus terjedését megakadályozzuk. Maszkot hordunk, gyakran fertőtlenítjük a kezünket, csak egészségesen látogatjuk a közösségünket.
Te ettől sokkal többet teszel! Köszönjük és nagyon hálásak vagyunk Neked és kutatótársaidnak az erőfeszítéseitekért! Sok sikert kívánunk! Joggal büszkék Rád szüleid, pedagógusaid, iskoláid, a cerediek és mindenki, aki figyelemmel kíséri az eredményeidet. Csak így tovább!
Kiss Józsefné
Intézményvezető
Sulcz Mónika
2000-ben végeztem az akkor még Ceredi Általános Iskola néven futó intézményben és a salgótarjáni Madách Imre Gimnáziumban matek szakon tanultam tovább. Már általánosban is sportoltam, de a gimiben lettem igazán sportember, az atlétika, a futás és az úszás a mindennapjaim része azóta is. A tanulmányaimat a Budapesti Gazdasági Főiskolán folytattam és közgazdász - gazdasági informatikusként diplomáztam 2009-ben. Némi útkeresést követően 2011. november 2-án felesküdtem, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal kötelékeiben a hazámat szolgálom. Időközben rendesen megtanultam az éles lőfegyverrel bánni és szeretek is lőni. Közben a Tátra és magashegyi túrázás szerelmese lettem, egy ideig dolgoztam csoportkísérőként is, de ma már csak saját szervezésben, a saját barátaimmal járom a hegyeket. 2022-ben megalakítottuk a Zabari Bazsarózsa Dalkört, ahol terelgetem a csoportot, szervezem a dalkör próbáit és fellépéseit, na és persze énekelek is. A zene mindig fontos része volt az életemnek, még a ceredi suliban eltöltött évek alatt jártam zeneiskolába, kottát olvasni ott tanultam és az egész általános iskolai éveimet kitöltötte a színjátszás, amit imádtam és a jelenlegi dalkörös fellépéseinken is jól jön az akkor megszerzett színapadi rutin. Személyes siker? Hmm.. ami sulihoz köthető, talán az, hogy embert faragtak belőlem. Mindig olyan tanáraim voltak minden sulimban, akik nemcsak a száraz tankönyvi anyagot nyomták belém, hanem látták az erősségeimet és tereltek abba az irányba, ami felé érdemes volt menni.
Hol is kezdjem? 2017-ben ballagtam el a ceredi suliból. Utána kicsit kalandos volt az utam, mert azt hittem, az egészségügy lesz az én pályám, de rájöttem, nem ott a helyem. Majd átiratkoztam a GT-be magasépítész szakra. Ez a pálya, úgy éreztem, tökéletes lesz. Ott maradtam 5 teljes évig, ahol a legvégén magasépítő technikusként végeztem. Ezalatt az 5 év alatt nagyon nagy szerelem indult el bennem az irodalom iránt és úgy gondoltam, hogy a tanári pálya lesz az én igazi hivatásom. Könnyedén megértettem bármilyen verset, balladát, novellát, akármit. Sosem kellett gondolkodnom a jelentésükön, mert azonnal láttam a választ. Ez a gondolat engedte meg, hogy jelentkezzek a Selye János Egyetem tanárképző karára magyar nyelv és hitoktatás szakra. Ám az ottani pályafutásom egy évig tartott, mert a református hit nem egyezett össze a katolikus lelkemmel. Túlságosan is meg akarták reformálni. Ezalatt az idő alatt én minden nyaram a Balatonon töltöttem szezonmunkásként, csodálatos idők voltak. Rengeteg új barátom lett, a munka igaz, sok volt, de nem bántam. Jelenleg sem tanár, sem építész nem vagyok , hanem kinn Ausztriában dolgozom szintén szezonmunkán. Rengeteg új barátot és tapasztalatot szereztem, önmagamhoz és az emberekhez. Jól érzem magam, igaz a két kézi munka sosem volt álmom, de meg kell valahogy alapozni az életem, hogy egy év múlva meg tudjam élni azt a tervem, miszerint én is tanár lehessek, pontosabban hitoktató. Ez még távol van, de itt a hegyen össze vagyok zárva magammal és van időm gondolkodni. Mérlegelni, mihez is kezdjek a szakmámmal és mit is tanuljak. Tanulni nagyon csodálatos dolog, sosem tartottam szégyennek, ha az ember " holtig tanul". Sok megaláztatás ért eddigi életem folyamán, de ezek mind hozzá tettek ahhoz a boldog és magabiztos emberhez, aki most is vagyok. És ha nincs Farkas Lajos Tanár úr, aki mindig hitt bennem, akkor sosem jutottam volna el idáig.